tirsdag 11. november 2008

Delicious

Dette er et flott program som gjør lagring og organisering av bokmerker mye lettere enn før. Delicious har også den fine egenskapen at man kan dele bokmerkene sine med andre mennesker.
Når man har lagret et bokmerke kan man også tagge bokmerket slik at det blir sortert etter tema.
Etter å ha opprettet en konto på dette stedet var førsteinntrykket ganske bra. Jeg fikk med en gang jeg var registrert tilbud om å installere et slags toolbar-system som skulle hjelpe meg med bokmerkene. Dette virket litt uoversiktlig etter det ble installert siden det ble mange nye menyer og knapper i nettleseren min. Dette forandret jeg på ved å velge ”normal mode” i innstillingene for Delicious og da sto jeg igjen med to knapper i nettleseren min. En knapp for å tagge sider og en for å gå direkte til Delicious. Dette gjør det veldig lett for meg å tagge de sidene jeg finner interessante. Da jeg søkte etter et ord i Delicious og på en vanlig søkemotor fikk jeg relevante treff begge steder, men på Delicious fikk jeg best kvalitet på treffene.
Delicious er absolutt et bra program for de som liker å bevege seg rundt på nettet. Sjelden har det vært lettere å holde oversikt over sine favorittsider.

Ingen kommentarer: